Proiectul și-a propus facilitarea inserției absolvenților învățământului artistic pe piața muncii, pe baza compatibilizării specificul fiecărui domeniu cu cel al mediului economic actual din România, prin analiza indicatorilor specifici gradului de inserție, flexibilizarea și adaptarea curriculei didactice la cerințele mediului muncii.

Activitățile propuse în cadrul proiectului au urmărit atingerea obiectivelor stabilite, prin realizarea de studii și analize referitoare la parcursul profesional al absolvenților și inserția acestora pe piața muncii. În colaborare cu potențialii angajatori, s-au realizat analize pentru identificarea principalelor cerințe ale mediului economic public și privat, cu privire la competențele absolvenților și procesul de angajare al acestora. Interpretarea acestor analize a determinat necesitatea unor activități de adaptare a curriculei didactice în vederea asigurării de competențe în concordanță cu cerințele mediului economico-social, economia globală si cu evoluția societății digitale, prin identificarea unor noi ocupații și meserii care vor face în viitor obiectul actualizării Codului Ocupațiilor din România, în raport cu cele similare la nivel european.  În acest sens, proiectul a inclus realizarea a trei workshop-uri pe fiecare domeniu artistic al UNAGE (teatru, muzică, arte vizuale), cu participarea studenților, absolvenților, cadrelor didactice, reprezentanților mediului economic și al unor profesioniști ai celui artistic și cultural local/regional, având în vedere expunerea principalelor problematici întâlnite în procesul angajării absolvenților din învățământul vocațional.

În continuarea celor trei ateliere a fost organizat un forum tematic la care au fost invitați reprezentanți ai mediului artistic universitar din România, ai patronatelor și ai mediului de afaceri.  În cadrul acestui eveniment au fost căutate și discutate soluțiile și instrumentele de facilitare a inserției absolvenților învățământului artistic pe piața muncii, oferindu-se o serie de exemple de reușită, prezentate și analizate în cadrul unui ghid de bune practici ce a fost de asemenea realizat în cadrul acestui proiect, servind la îndrumarea și consilierea viitorilor absolvenți în procesul de angajare.

Finanțat din Fondul de Dezvoltare Instituțională 2023, Domeniul 7

Coordonator:  Prof . univ. dr. Adrian Stoleriu